Wat administreert u voor de Belastingdienst?

Geen Reacties »

Uw administratie dient voldoende ‘bewijskracht’ te bevatten om een controle door de fiscus zo snel mogelijk te laten verlopen. Per aangiftetijdvak moet u dan ook overzichten bijhouden van (klik op onderstaande links voor meer informatie):

 

IB aangifte Profijt Adviseurs

Verder gaat de aandacht van de Belastingdienst ook uit naar:

    – Geldadministratie: kas-, bank- en giroboeken, maar ook kassastroken en kassabonnen;

    – Kasbewijzen en dagafschriften van bank en giro;

    – Debiteuren- en crediteurenadministratie (inclusief adressen en relatiegegevens);

    – Inkoop- en verkoopfacturen;

    – Contracten en overeenkomsten;

    – Voorraad-, inkoop- en verkoopadministratie (artikelgegevens, omschrijvingen, prijzen);

    – Alle onderdelen van de financiele administratie (journaal, grootboeken), in het eigen boekhoudpakket of bij de externe administrateur;
- Fiscaal of juridisch relevante correspondentie (inkomende en uitgaande brieven);

    – Overige basisgegevens, zoals opdrachten, bestellingen, kasrollen, planning, gegevens over gebruikte materialen, gewerkte uren en uitvoering van werkzaamheden;

    – de jaarrekening met de balans en de winst- en verliesrekening;
-

    – de agenda van de ondernemer, bijvoorbeeld ter onderbouwing van het aantal gewerkte uren of gedeclareerde zakendiners;

    – Zakelijk gegevens op computers – inclusief zakcomputers (pda’s) – zoals e-mails en elektronische agenda.

 

Laat een reactie achter

*
*